enbarnonskan.blogg.se

Vår barnönskan fick sig ett plus 24/10-15, efter 1 1/2 års längtan. Diagnos PCOS och fyra kurer Pergotime och till sist så blev det plus. Nu hoppas vi att vår skatt kämpar igenom hela graviditeten. ❤️

Vecka 13 (12+1)

Publicerad 2015-12-13 09:38:04 i Allmänt, PCOS,

Igår gick vi in i vecka 13.
Det var även min och Rs 3e förlovningsdag❤️
Fast vi firade den inte tillsammans, han är uppe i Borgafjäll och kör skoter med några kompisar och jag hade besök av tre tjejer som jag läste några kurser tillsammans med i Umeå för snart 5 år sedan.
Det var riktigt mysigt och trevligt! Vi brukar försöka ses 1 gång per år men sist vi sågs var för nästan 2 år sedan så det var verkligen härligt att kunna träffas alla fyra. Vi har alltid mycket att prata om och det känns så roligt att den atmosfären finns där trots att det är långt mellan gångerna.
Och det härliga är att en av de tjejerna bara är några veckor efter mig och ska också bli mamma! Så himla mysigt! 

En tråkig sak hände däremot igår, jag snubblade när jag var ute och skulle sanda på gården innan tjejerna skulle komma. Föll framlänges och slog i höger knä, båda händerna och ansiktet. I hakan har jag ett ganska stort jack som fortfarande håller på och vätskar sig. Gör så jävla ont, är öm i hela käken. Tänderna klarade sig och magen också, som tur var! Min svägerska som är sjuksköterska kom förbi och försökte tejpa ihop sårflikarna. Tror jag bytt plåster minst fyra gånger för att det läckt igenom..
Usch jag blir bara skakig när jag tänker på det, kunde gått betydligt mer illa!
Här är en magbild från igår, börjar mer och mer utforma sig till en gravidmage❤️


Kommentarer

Postat av: norralivet.blogg.se

Publicerad 2015-12-14 21:49:22

Åh är han i Borgafjäll?! :D Där har vi ju stuga :) Vi bor bara 10 mil därifrån så då körde han nog genom samhället där jag bor :) Det känns verkligen som att världen blir mycket mindre hela tiden, då du bor relativt nära och har träffat släkt och så. Så spännande det är ändå, hur liten världen egentligen är :)
Vilken himla tur att magen klarade sig men synd att det gick lite värre med hakan :/ Du måste vara försiktig! ♡ Fy för den halkan som blir på vintrarna! :/ Kram

Svar: Ja han var där över helgen, ska dit igen helgen som kommer och blir nog där en hel del framöver. En av hans jobbarkompisar har en husvagn ståendes på campingen där. :) jaså vad mysigt med stuga!
Jaha okej jag förstår :) det tar ca 3 1/2 timme att köra hemifrån oss dit upp. Ja världen är liten, och roligt är det såklart! Ja huvudsaken magen klarade sig, bebisen är ju väl skyddad men orolig blir man ändå! Jo men nu har hakan börjat läka iaf, blir väl ett ärr men det får jag ta :) ja halkan är inget att leka med!! Kramar 💕
enbarnonskan.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2015-12-15 10:54:55

Men usch, vad läskigt med fallet! Det är ju så obehagligt att slå i käken tycker jag :/ Grattis till att ni kommit in i vecka 13, vilken milstolpe!

Svar: Ja det var obehagligt men jag klarade mig rätt bra trots att jag känner mig väldigt öm i hela kroppen! Tack ja det känns otroligt skönt! :kr
enbarnonskan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela