enbarnonskan.blogg.se

Vår barnönskan fick sig ett plus 24/10-15, efter 1 1/2 års längtan. Diagnos PCOS och fyra kurer Pergotime och till sist så blev det plus. Nu hoppas vi att vår skatt kämpar igenom hela graviditeten. ❤️

Sex och Pergotime

Publicerad 2015-05-12 15:51:44 i PCOS,

Jag pratade med kvinnokliniken idag pga att jag läst på många forum om delade restruktioner kring sex när man tar Pergotime. Vissa har skrivit att de haft sexförbud under kuren men eftersom jag inte hade hört min läkare säga något om det så blev jag osäker och ville ringa och höra.
Hehe kände mig så dum när jag frågade om man fick ha oskyddat sex i samband med att jag äter Pergotime och barnmorskan tystnade och sa att ja men det är klart, det är ju det som är själva grejen för att det ska funka. Så svaret var ja vi får ha så mycket sex vi vill. 
Men bättre att fråga än att inte göra det! 

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela