enbarnonskan.blogg.se

Vår barnönskan fick sig ett plus 24/10-15, efter 1 1/2 års längtan. Diagnos PCOS och fyra kurer Pergotime och till sist så blev det plus. Nu hoppas vi att vår skatt kämpar igenom hela graviditeten. ❤️

Barnmorskebesök (34+5)

Publicerad 2016-05-23 22:39:42 i Allmänt, PCOS,

Idag var vi hos barnmorskan och nu är det endast tre stycken inbokade besök kvar! Om nu inte bebis väljer att komma tidigare, då är det ännu kortare tid kvar!
Allt såg i alla fall bra ut, blodtryck låg bra (125/80).
Blodvärdet låg på 125 vilket också är bra.
Bebisens hjärtljud uppmätte hon till 130-136 slag i minuten.
Magen mätte hon till 32cm.
Bebisen låg även med huvudet neråt.

Nu ikväll har jag suttit ned och skrivit ner lite önskemål och tankar kring förlossningen. Snart är vi i mål och får omfamna vårt älskade barn! 
Tack kroppen för att du har tagit med mig på denna resa hittills, du är enastående! ❤️

Kommentarer

Postat av: drommaromettplus

Publicerad 2016-05-24 10:28:55

Ja nu är det inte långt kvar!

Svar: Nä det närmar sig för oss båda! 😃
enbarnonskan.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-24 11:02:17

Härligt! :) ska också om ett tag skriva ett förlossningsbrev. Hur skrev du? Typ punkter ? :) inspiration och tips? Lycka till nu! Kram/ Karin

Svar: Vi fick med oss ett papper med lite olika frågor kring förlossningen från barnmorskan så jag utgick ifrån det.
Dessa var frågorna:
*Det här vill jag/vi att ni ska veta
*Det här ser jag/vi mest fram emot
*Jag/vi är oroliga för
*Erfarenheter av tidigare förlossningar
*Tankar kring smärtlindring
*Denna förlossningsställning har jag tänkt mig
*Hur kan personalen stötta mig/oss under förlossningen
*Mina/våra tankar om matning och skötsel av barnet

Och så skrev jag mitt namn, min partners namn, personnummer och beräknat förlossningsdatum :)

Lycka till! Kram/Denise
enbarnonskan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela