enbarnonskan.blogg.se

Vår barnönskan fick sig ett plus 24/10-15, efter 1 1/2 års längtan. Diagnos PCOS och fyra kurer Pergotime och till sist så blev det plus. Nu hoppas vi att vår skatt kämpar igenom hela graviditeten. ❤️

Mens?

Publicerad 2015-08-04 23:26:10 i PCOS,

Hm, gjorde ett graviditetstest imorse (jag kan som vanligt inte hålla mig), och såklart visade det negativt.

Jag har känt mig väldigt trött och utmattad senaste dagarna, men kan bero på den ständiga inre stress jag kämpar med.

I alla fall så hade jag och R sex ikväll (väldigt skönt) och rutinmässigt går jag alltid på toa efteråt. När jag skulle torka mig tyckte jag mig se en lite blodblandad flytning på pappret. Så troligtvis kör mensen igång imorgon.

Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig längre, jag är less på att vilja för mycket. Jag är less på att ständigt tänka på bebis, för när vi hela tiden stöter på negativa graviditetstest kombinerat med mens så gör det så jävla ont. Vi vill inget hellre än att få bli föräldrar. Varför ska det vara så svårt?!!

Är det för att vi inte är troende? Är det för att vi inte är gift? Har vi sex på fel sätt? Funkar inte vi som partners? Vad är det för jävla fel?.. Om det nu fanns ett tydligt svar..
Jävla PCO. Du gör mig galen, du rubbar mina hormoner och jäklas extra mycket nu när jag så väldigt mycket önskar att få bli gravid tillsammans med R.

Jag vill bara tala om för dig PCO, att jag och R skulle bli fantastiska föräldrar. Det är jag helt säker på. Jag hoppas att du någon dag väldigt snart kan uppfylla vår innersta önskan om att få bli gravida.

Jag försöker att inte bryta ihop men jag vet att jag inte kommer kunna hålla tårarna borta ikväll. Och det är nog bra om de får komma ut.

Kram!

Kommentarer

Postat av: norralivet.blogg.se

Publicerad 2015-08-05 20:02:01

Jag vet att det är lättare sagt än gjort och jag tyckte det var så jobbigt när folk skrev det till mig men, jag kom också till den där punkten. Jag ville bara ge upp, blev galen på alla negativa besked och började ifrågasätta vad fasen vi hade gjort för att inte förtjäna ett barn som vi önskade så mycket.
Så jag gav upp. Vi hade sex men jag tänkte och började faktiskt känna att det inte spelar någon roll vad vi gör. Vi kommer ändå inte få ett barn, det är hopplöst och ingen mening. Och då hände det, fastän vi bara hade sex en gång på lördagen och jag typ hade ÄL onsdag/torsdag någon gång.

"Ge upp" mentalt, mys och ha sex men tänk tanken att det spelar fasen ingen roll. Få din hjärna att "ge upp", så kanske kroppen fattar vinken och ger er en överraskning :) Jag tror mer än någonsin på att det verkligen blir svårare om man ständigt tänker på det då det hände för oss precis som jag gav upp. Tänkte att det gjorde för ont att varje dag tänka så jag övertygade mig själv att vi "ger upp" :)

Jag håller verkligen, verkligen tummarna för er! Så hårt jag kan! Skickar en styrkekram!

Svar: Tack snälla du för din kommentar, jag har hört många säga liknande saker om att försöka sluta tänka på det och sluta se det som ett tvång för då blir allt bara jobbigt till slut.
Jag vill verkligen försöka sluta tänka det hela tiden men jag faller så lätt tillbaka i längtan och tankarna kring varför det inte går osv.
Men jag måste väl försöka, för vår skull att sluta tänka på bebisverkstaden och istället fokusera på varför jag älskar min kille så mycket som jag gör. Det kanske hjälper som du säger att släppa taget om sina inre förväntningar och istället bara hänga med i nuet.
Tack och jag håller alla tummarna för att det går bra för er och för bebisen i magen :) kramar i massor!
enbarnonskan.blogg.se

Postat av: Linda Blom

Publicerad 2015-10-14 07:13:22

Tror inte man kan varken tvinga huvud eller kropp att liksom "ge upp", det är en hopplös känsla som bara infinner sig när man fått lite nog.. Har själv PCO och genomgick 8-9 månader med pergotime innan det äntligen tog sig.. Nu är jag gravid med nummer 2 och det kom helt spontant <3 Det finns hopp!! Så sluta inte hoppas! Och funkar inte Pergo - finns andra vägar att gå <3 Lycka till!!

Svar: Tack Linda för din fina kommentar! Kram <3
enbarnonskan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela